14 December 2017

JULKLAPPSTIPS





Är det någon som behöver julklappstips så kommer här två ;)

 Under dethär året har jag tagit tag i att förnya våra täcken och dynor i sovrummet. Dynor skall man i regel förnya varannat år och täcken vart fjärde. Men tror inte att det är allt för många som följer dessa "regler". För oss har det gått betydligt fler år än dessa rekommenderade. Så det var verkligen på tiden att ta tag i saken. Vi har alltid haft skilda täcken under sommaren och vintern medan dynorna kör vi samma året om. På dethär viset så behöver man inte förnya täcken vart fjärde år utan det räcker väl vart åttånde ;) I våras investerade vi i nya tunnare sommartäcken och under sommaren köptes nya dynor. Nu till julen hade vi som tanke att köpa tjocka vintertäcken i julklapp men det blev en lillajulsklapp istället.


Denna gång valde vi att investera i kvalitet och Familons produkter var därmed ett ganska självklart val. Ett bra täcke och dyna är förövrigt en relativt dyr investering så det är kanske inte så konstigt att man inte förnyar dem allt för ofta. Man tänker väl allt för ofta att "klarar mig" bra med den jag har något år till. Därför är detta kanske en av de bästa julklapparna man kan få.




Jag bädda sängen i blått och vitt denna gång med 100 åriga Finland i baktanken. Tänk att vi får bo i ett så fint land som detta!
Mitt andra julklappstips är sängkläder. Det kan aldrig gå fel, det heller, och då skall man satsa på ett par i bra kvalitet - bomull, linne eller en blandning av dessa.
Jag har som vana att byta lakan 1 gång i veckan, vilket gubben alltid skrattar åt. Han kan för guds skull inte förstå varför jag skall byta dem så ofta. Men fy tusan så äckligt det är att sova i smutsiga sängkläder!
Det var mina tips för denna gång.





No comments:

Post a Comment