6 July 2016

STRING POCKET FLYTTADE (ÄNTLIGEN) IN





Det blir snart ett år sedan vi fick nycklarna till vårt nya hem och renoveringen påbörjades. 
Redan från början hade jag bestämt mig för att jag ville ha en klassisk String hylla i nya lägenheten. Tycker att den passar in i lägenhetens tidsera och så är de så snygga att se på. 

I något skede när det var dags att beställa en börja jag tveka. String hyllan, särskillt Pocket varianten, har varit så jäkla pop de senaste åren att man lite redan börjar bli trött på den. Så jag bestämde mig att se för andra alternativ. Beställde hem två andra typer av hyllsystem som skulle passa i köket, men nej de var inte alls bra.
En kort tid prydde en industiallampa på väggen och tänkte att det kanske räcker med bara den, men den kändes inte heller rätt. Så jag gav lite upp oh bestämde mig för att vänta och känna för vad som skulle passa ovanför vasken. Efter nästan ett halv år beställde jag till slut den jag från början hade planerat där - en String Pocket i ask och där satt den. Exakt det som behövdes. En månad låg den på golvet tills vi äntligen fick den upp på väggen. Och nu undrar jag varför jag vänta såhär länge?

Nu behöver jag bara hitta belysning ovanför vasken, för under mörkare halvåret behövs det verkligen. Nu slutar jag dock att leta efter en för tror att den rätt kommer att komma emot när jag minst anar.

Så småning om börjar köket också bli klart. Sakta men säkert. Precis så som det skall vara :) Man skall ha tålamod med att inreda - något jag också sakta men säkert börjar kunna hantera.



2 comments: