6 March 2018

TRE BRA SAKER

Tror inte att jag någonsin har tagit emot en utmaning under min blogghistoria - men nu var det dags.
Det var en tid då olika utmaningar cirkulera så gott som hela tiden i bloggvärden, men under senaste åren har dessa ekat med sin frånvaro. Jutta från bloggen Oblik. slängde ut utmaningen som cirkulerat i bloggvärlden under den senaste månaden - Tre bra saker, så jag tänkte ta koppi och hänga på. Kanske ni också får en mer personlig insyn i mitt liv :)

Bilderna är tagna under söndagens utflykt till stugan, över isen. 15km blev det att vandra. 
Alla bilder tagna av @kvirkkala


Tre bra saker i min dag

Sovmorgon. Är en riktigt dålig morgonmänniska och lata mornar är det bästa jag vet. Samtidigt avgudar jag dem som vaknar tidigt, pigga och krya.
Ljusa mornar. Säger bara Halleluja åt att vi går mot ljusare dagar. Att solen är uppe redan före klockan åtta är gudomligt! Eftersom jag inte är en morgonmänska har ljus en stor betydelse i hur svårt jag har att vakna. Och idag var det lätt. Tack våren! Tack solen!!
Loppisbord. Har fått rensat i alla skåp och lådor och idag skall sista lasset till loppisbordet jag hyrt för denna vecka. Känner sån lättnad när man får bli av med överlopps bråte.


Tre bra saker om mig

Effektiv. Om jag bestämmer mig för att göra något, gör jag det med det samma. Helst vill jag ha "det" färdigt genast och inte imorgon. Är också jäkla bra på att klara mig själv. Ibland har jag kanske lite för bra självförtoende och får ganska ofta höra att jag skulle ha kunnat frågat om hjälp - men bra har jag klarat endå.
Kreativ och orädd. Har säkert delvis att göra med att jag är envis, rastlös och självständig men också att jag har en artistisk sida och att använda mina egna händer som redskap är det bästa jag vet. Som fyra-femåring sydde jag mitt första plagg på symaskinen. Hade aldrig tidigare rört i maskinen men sett hur mamma hade använt den. Hur svårt kan det då vara?? Inte alls för svårt, även om jag aldrig använde plagget men hade i alla fall konstruerat ett. Har lite svårt för människor som är rädda för att prova göra själv. Om jag inte vet finns You Tube ;D
Positiv. Tror att man kommer lång med att bara vara positiv. Tar saker som de kommer. Stressar inte för morgondagen och ångrar inte gårdagen. "Kaikki aikanaan"- det har varit mitt motto så länge jag kommer ihåg.


Tre bra saker i mitt liv

Familj. Min familj betyder allt för mig. Utan dem är jag inget. De är där under mina mörkaste och ljusaste dagar. 
Vänner. Har haft många vänner under mitt liv. Andra har kommit och gått, men så finns det en liten skara som alltid finns där. Var och en har sin egen plats som jag är så otroligt tacksam över. De är även de jag skulle vilja se och umgås mer med. 
Jobb. Fundera länge vill jag lägga jobb som mitt tredje bästa, men så är det. Har ett jobb och det är jag så otroligt tacksam över - att det även är något jag trivs med är ett plus.


Tre bra saker i mitt liv i år

Mannen. Att jag får säga ja i år till den man jag älskar mest i hela universum. Att jag viste att han är den jag kommer gifta mig med innan jag ens var det minsta förtjust i honom. 
Semester. I Maj blir det semester på Rhodos. I sommar spenderas hoppeligen största delen av semestern på stugan och i vinter blir det bröllopsresa.
Kärlek. Detta år är kärlekens år, om man räknar alla bröllop som vi får delta i. Vänner och släktingar som knyter ihop sina liv. Så mycket kärlek!


Tre bra saker om bloggen

Inspirerande. Ett ställe var jag får dela med mig om min passion för heminredning, fotografering och det visuella språket. 
Lättläst. Har med avsikt lämnat bort så mycket text som möjligt, vill att bilderna skall tala för sig och att man inte alltid behöver en text att läsa för att tolka bilder. 
Samhörighet. Har fått lära känna människor med samma intresse och passion vilket inte skulle ha hänt utan bloggen. 

Tänker inte slänga ut denna utmaning åt någon speciell utan vill att den som känner för sig skall ta koppi :)

No comments:

Post a Comment