28 May 2018

TILLABAKA TILL VARDAGEN


I slutet av förra året beslöt jag mig för att dra ut på min vintersemester och ha den först i sluteta av våren. Januari och februari brukar vara ytterst lugna jobbmånader så tänkte att jag mer än väl skulle orka med jobb. När februari väl börja var jag så trött, irriterad och frustrerad. Funderade hur i hela värden jag skulle härda ut enda till maj. Typiskt nog var hela början av året fullpackat på jobbfrånten och inte alls så lugn som man var van vid.

När då äntligen slutet av aprill kom blev jag på semester. En riktig ordenlig semester. Gjorde absolut inget  som jag hade planerat att göra under mina fyra lediga veckor (förrutom reste en vecka till Rhodos), utan tog varje dag som den kom. Mestadels hängde jag ute här på vår altan. Plantera växter, olja terassen, läste och tränade. Njöt av det otroliga sommarvärmen som landat över vår stad och land. Men allt det goda tar slut i något skede och vardagen kom. Tur nog är jag utvilad och orkar jobba stenhårt följande månad för att sedan stanna upp igen och ta ut min sommarsemester. Livet är allt härlig ibland <3





No comments:

Post a Comment