28 November 2016

VARASTOSTA HUONE


Oikein mahtavaa maanantaita. Maanantai on minusta viikon paras päivä. Monen mielestä olen ehkä hieman kummallinen, mutta maanatai on uuden alku. Rakastan sitä tunnetta että koko viikko on vasta alkamassa. Sunnuntait ovat taas surullisia kun koko viikko on tullut loppuun ja mielessä pyörii vaan ne asiat jotka "jäivät tekemättä".

Viime viikon maanantaina päätin että meidän varasto-työhuone-vierashuone saisi vihdoin ja viimein uutta maalia seiniinsä. Olihan maalipurkit ostettu jo melkein vuosi takaperin. Maalin sävyn olin jo ehtinyt unohtamaan mutta oli oikein mieulisa yllätys. Sopi hyvin yhteen makuuhuonen seinien kanssa.



Noh tämä  "pikku" remppa ei loppupelissä jäänyt ihan pieneksi sillä kun olin saanut kaikki listat irti ja teipit teipattu huomasin ettei meillä ollut maalitelaa. Ei siinä mitään, soitto veljelle joka lupasi tuoda meiltä lainassa olleen telan päivän aikana. Maltamaton sielu kun olen en voinut jäädä odottamaan telaa joten päätin vain vähän testata kuinka hyvin ja helposti parketti hioituisi. Haaveissa oli että jossain vaiheessa maalattaisiin alakerran parketti valkoiseksi väliaikasesti ennen kun koko lattia menisi vaihtoon. Tunnin "kokeilun" jälkeen huomasin että olin jo ehtinyt hiota lattiaa melkein kaksi neliötä. Ei siinä auttanut muu kuin hiota loputkin lattiasta. 

Kaksi vuorokautta myöhemmin sekä lattia, seinät ja ikkunankarmit saivat uuden maalipinnan ylleen.
Miestä hieman nauratti kun tuli töistä kotiin ja kerroin tästä pienestä muutoksesta jonka olin aloittanut. Onneksi hän on jo tottunut minun päähänpistoksiin eikä hätkähdä ihan pienestä. Milloin onkaan mikäkin seinä, lattia tai taso uusittu hänen työpäivänsä aikana :)


Ikeasta haettiin vuodepeti vieraita varten. Seuraavaksi onkin etsinnässä pieni puinen työpöytä. Toiselle pitkälle seinälle pitäisi saada muutama hylly kuin myös taulut ylös. Nyt kuitenkin voi tämän huoneen oven jättää auki vieraiden tullessa.



No comments:

Post a Comment