31 January 2019

BARNRUMSPLANERING

Vi har som sagt ett extra sovrum som har hittills fungerat som gästrum/tårkrum/förråd. Redan från första början har vi haft som plan att förvandla detta rum till barnkammare när tiden kommer och därmed har det haft lite olika funktioner hittills. 
Första halvåret (åtminstone) kommer "Väinö" att bo inne på vårat rum, men vi hoppas kunna flytta över honom till sitt eget så fort som möjligt. Ingen familjbädd hos oss inte (få se hur hårt vi kommer att kunna hålla i det *heh).

Som sagt så är det inte brotom att få i ordning barnkammaren, då lillfisen inte kommer att bo där på ett bra tag ännu och jag har faktiskt haft noll inspiration eller energi att fundera på hur vi jag vill ha det. Men med 10 veckor kvar till BF och sjukskrivning fram tills mammaledigheten börjar så måst jag väl medge att jag ganska så fort fick rejäl ångest för vad jag skall hitta på med all ledig tid. Så nu har jag skissat upp lite moodboards.


Den första moodboarden kom ganska så fort där jag utgick från Sandbergs tapet Hollie vilket jag Ä L S K A R!! Just i denna mörkare kulöre är helt magnifik om man frågar mig, men funderar om den blir för mörk i rummet som redan i sig är litet.
NG Baby och Garbo and friends textilier är jag även så förtjust i ♡


Den andra utgick jag igen från en betydligt billigare tapet, Eco Decorama 2016, men som jag tycker att är sympatisk. Den är även ljus, så rummet kommer inte att kännas mindre.
Vi har faktisk skaffat oss redan två vaggor en till vårt sovrum och så en rottingsäng till övrevåningen. 
Vita Eos Up lampa skall i vilket fall som helst upp i taket. 

Tapeten som jag till sist valde är redan uppe på väggen :) Mer bilder följer vartefter rummet blir klart.  På Instagram kan man dock följa i mer realtid hur det kommer att bli.

No comments:

Post a Comment