7 February 2019

LILL-SKRUTTENS RUM



Lill-skrutten har varit super aktiv i princip under hela graviditeten. Första rörelser kände jag redan i ca vecka 13-14 och första ordentliga sparkar var i vecka 19-20. Just nu så hålls hen knappt still under hela dagen. Lite enerverande kan jag tycka men ibland kan man inte annat än skratta åt lillens moves, speciellt om man lägger på musik blir hen helt vild. Mannen påstår att hen kommit efter sin mamma som har svårt att sitta still, vet sen om han har rätt :)


Nu har jag kommit igång med skruttens rum. Hade inte tänkt göra något speciellt här inne under lill-skruttens första år då hen egentligen inte behöver ett eget rum. Första halvåret kommer skrutten att få bo inne hos oss och sedan ser vi hur det går och ifall vi kan flytta ut hen till eget rum. Men med två månader till BF så kände jag att jag behöver något att göra så detta får vara mitt lilla projekt. Kroppen känner dock av allt målande och tapetserande så jag har fått lov att lugna ner mig och inte göra med lika högt tempo som man är van vid. Vill inte att det går som för Emily efter att hon målat om ett helt rum...

 


Som tapet valde jag till slut Eco Decorama 2016 7018 från K-Rauta som kom upp på ena väggen och resterande väggar målades. För att få lite färg i rummet så fick vår gamla Hemnes byrå lite ny färg från Tikkurila L 491 (Maininki). Ännu fattas lite smått piff, hyllor och såklart lill-skrutten. 

Ska visa mer bilder då fått något gjort :)


No comments:

Post a Comment