9 August 2015

AVAIN UUTEEN KOTIIN


Tänään minäkin sain vihdoin avaimen meidän omaan kotiin. 
Voin kertoa että Se tunne kun käntää lukkoa ja avaa oven ensimmäisen kerran omaan kotiinsa on aika erityinen. Taisin jopa kiljaista onnesta. En ole vieläkään oikein tajunut koko asiaa, nyt sitä ollaan tovi naimisissa pankin kanssa. Nyt meillä on oma isompi koti. Josta löytyy piha, sauna ja peräti kaksi vessaa. Aika luksusta! 

---

Idag fick även jag nyckeln till vårt egna hem. 
Kan berätta att känslan då man vrider på nyckeln och öppnar dörren för första gången är magisk. Tror att jag lyckades slå till med ett lietet Carrie skrik när jag märkte att dörren på riktigt öppnades, samtidigt som jag fann mig stå och hoppa där på trappan och klappade händerna. Har nog fortfarande inte riktigt förstått att man nu är gift med banken en god stund.

Men nu har vi det - ett större hem. Med gård, bastu och till och med två toaletter. Det kan jag tala om att är lyx!

No comments:

Post a Comment