27 September 2015

CYCAS REVOLUTA


 
Olen jo pidemmän ajan haaveillut viherkasveista terracotta ruukussa. Meillä vaan ei ole ollut tilaa viherkasveille pienessä kaksiossamme koska en ole halunut sijoittaa niitä mihinkään epämääräiseen paikkaan tai hävittää jo olemassa olevia kasveja. Nyt kun uusi koti alkaa valmistua muuttokuntoon en voinut olla ottamasta mukaani Ikeasta pari japaninkäpupalmua.
Erinlaiset palmukasvit ja isokokoiset lehtikasvit ovatkin ollet jo hetken isoa huutoa sisustusrintamalla. Joten ei ihme että itsekin olen ihastunut näihin yksinkertaisen kauneihin kasveihin.
Kannattaa kuitenkin muistaa että varsinkin tämä kyseinen kasvi on erittäin myrkyllinen joten mikäli kotoa löytyy kotieläimiä tai lapsia niin kannattaa miettiä tarkasti minne sijoittaa kasvi.
 
---
 
Jag har varit så jäkla förtjust i palmväxter nu en längre tid. Speciellt då de står i en terracotta kruka. Fy f*n så snyggt. Vi har helt enkelt inte haft utrymme för mer växter i vår lilla tvåa så jag har fått lov att nöja mig med att se på dem i olika inredningstidningar var det kryllar av dem för tillfälle :)
Nu när vårt nya hem börjar bli klart för inflyttning var jag bara tvungen att ta med mig en kottepalm från Ikea.
 

No comments:

Post a Comment