28 February 2019

ATT VARA RASTLÖS


Det blir mycket vardagsinlägg och bebisinlägg här nu. Kanske inte så intressant då det inte är mycket (annat) som händer just nu. Vi går och väntar och väntar. Eller jag går och väntar på att vi gått över till vecka 38 och så får "Väinö" komma ut, om man frågar mig. Om man frågar gubben så önskar han sig att bebisen hålls inne till beräknat, så att han hinner slutföra sin masters degree och det mesta på jobbet. Två små filurer har dock fått ta sällskap i vår säng så har "Väinö" något att snutta på.


Nu börjar man känna att väggarna börjar falla på en. Att vara sjukskriven 5 veckor innan mammaledighet tär verkligen på en. Å andra sidan skulle jag aldrig ha klarat av att göra de två sista arbetspassen. På måndag börjar min mammaledighet officiellt och tur nog har vi någon form av program nästan varje dag de följande tre veckor framöver, för jag har under dessa sjukledighets veckor hunnit fixa nästan allt det som jag tänkt fixa under mammaledigheten. 


I veckan tog jag även tag i att byka alla babykläder och tillbehör. Samtidigt fick man också en bra uppfattning om vad man har och vad som man ännu behöver införskaffa. Några pyjamasar i st 56 måst definitivt ännu hittas. Försöker köpa så mycket som möjligt på loppis, speciellt då de kommer till kläder och bästa barnloppisstället i Åbo är definitivt Vadelmatarha. Där hittar man alltid något till ett bra pris. Bästa må ändå vara att det är så snyggt och redigt att man verkligen hittar och fyndar bra grejer i egen smak. "Tur" så ligger det nära så jag kan med en stor mage ta mig dit gående och får motion på samma gång.



No comments:

Post a Comment