19 October 2014

MARMORI

 
Marmori.

Kivilaji jota on suosittu rakentamisessa ja sisustamisessa jo antiikin ajalla. Kivilaji josta joko pidetään tai ei. Marmori oli viimeksi suuressa suosiossa 60-luvulla jonka jälkeen kiven suosio laski. Tänä vuonna on marmori noussut taas suureen suosioon ja kivilajista joutuu maksamaan kivan summan. Itse olen onnistunut löytämään kirppareilta marmorikulhoja sekä kynttilänjalkoja muutamalla eurolla. Tarjonta marmoriesineistä alkaa ollemaan yhä heikompi kirpareilla kun taas parisen vuotta takaperin tuntui ettei muuta löytynytkään. Niin tämän antiikin suosituin kivilaji on taas suuressa suosiossa.



2 comments:

  1. Du har rätt. Plötsligt är marmor in igen. Men jag har inte ännu fallit för dem. Minns att min mamma hade typ marmor kavel och annat framme som dekoration i köket när jag ännu bodde hemma, :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har igen fallit pladask för vit marmor. Tur så hittar man än så länge relativt billigt en hel del marmorprylar på loppis för snart kommer det nog att vara svårt att hitta - ända tills dess inresse igen avtar ;)
      Mina föräldrar sålde i sommar mina morföräldraras stuga och där fanns en bedårande marmorbricka. Dum som man var tyckte jag att den inte i den stunden var så snygg så den gick i samband med köpbrevet. Något jag nu ångrar så mycket.

      Delete